Hebt u feedback of een klacht?

Hoe kunt u een klacht indienen?

Wij doen ons best om u zo goed mogelijk te helpen. Het kan zijn dat u niet tevreden bent. Dit horen we graag.

  • Bel met ons via (020) 426 62 20 van 09.00 - 17.00 uur ma-vr. Komen we er samen niet uit, dan nemen wij uw klacht verder in behandeling.
  • U kunt ook het online contactformulier gebruiken of een e-mail sturen naar pensioenservice@klmvliegendfonds.nl
  • Of een brief sturen naar Pensioenfonds KLM Vliegend, Postbus 123, 1180 AC Amstelveen.

Geef aan ons door: 

  • Uw klacht: waar bent u ontevreden over?
  • Uw polisnummer.
  • Uw telefoonnummer, zodat we u kunnen bellen om een compleet beeld te krijgen van uw klacht.

Let op! Verstuur via e-mail geen gevoelige informatie aan ons. Gebruik dan de beveiligde omgeving van MijnKLMPensioen in plaats van e-mail. Let er ook op dat u niet méér informatie verstrekt dan waar wij om vragen.

Hoe behandelen we een klacht?

  • U ontvangt binnen vijf werkdagen een ontvangstbevestiging.
  • Wij bellen u om een compleet beeld te krijgen van uw klacht.
  • U ontvangt binnen 4 weken na het indienen een schriftelijke reactie op uw klacht.
  • Als u het niet eens bent met onze reactie of geboden oplossing, kunt u binnen 4 weken na ontvangst van onze reactie, uw klacht met motivatie bij het bestuur van het pensioenfonds indienen.
  • Het bestuur onderzoekt uw klacht. Onderdeel daarvan is dat u kunt worden gehoord. Dat betekent dat u uw klacht persoonlijk toelicht aan het bestuur.
  • Uiterlijk 4 weken na ontvangst van klacht met motivatie of de persoonlijke toelichting op uw klacht, ontvangt u van het bestuur een reactie. 
  • Bent u het niet eens met de uitspraak van het bestuur en gaat uw klacht over de uitvoering van het pensioenreglement? Dan is er binnen het pensioenfonds geen bezwaarmogelijkheid meer. U kunt uw klacht dan voorleggen aan de Geschilleninstantie Pensioenfondsen. 
  • U kunt altijd uw klacht voorleggen aan de burgerlijke rechter. Houd er rekening mee dat hier kosten aan verbonden zijn.

 

Geschilleninstantie Pensioenfondsen vanaf 1 januari 2024

U kunt vanaf 1 januari 2024 uw klacht voorleggen aan de Geschilleninstantie Pensioenfondsen. Dit doet u kosteloos. De Geschilleninstantie Pensioenfondsen is door de overheid aangewezen als officiële geschilleninstantie voor pensioenfondsen in het geval de interne klachtenprocedure volledig is doorlopen. De klacht moet betrekking hebben op de uitvoering of toepassing van het pensioenreglement. U leest er meer over op de website www.geschilleninstantiepensioenfondsen.nl.

Bijlage Grootte
2 mei 2024
205.77 kB
Klachtenprocedure KLM Vliegend